Aga.M
Prawie jak Us6
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z kątowni
|
Wysłany: Śro 14:45, 27 Maj 2009 Temat postu: Analiza pisma do rodziców. |
|
|
Nie wiedziałam, gdzie to wcisnąć, ten dział wydał mi się najodpowiedniejszy.
Leżało na stole pismo od nauczycielki wychowania fizycznego mojego brata. Pismo nosi urzędowy tytuł „Ogłoszenie dla dzieci i rodziców d/ treningu i zawodów „BAWMY się RAZEM” klas 2,3”. Przeczytałam… I zbaraniałam. Ja rozumiem, że nauczyciel w-f-u nie musi mieć takiej wiedzy o języku polskim jak polonista, ale bez przesady! Podstawowe zasady powinien chyba znać, prawda? Zachęcona przykładem Kasiek, postanowiłam wykonać krótka analizę.
„Nasi uczniowie z klas 2,3” – z klas dwa i trzy dziesiąte?
„25 maj, 26 maj, 27 maj, 28 maj” – ile majów mamy w kalendarzu?
„bedziemy” – bo to prosta baba ze wsi jest
„bedziemy walczyć o miejsca finałowe 1,2,3” – tej liczby nie potrafię przeczytać
„może wyróznienie” – może wypędzenie za pomocą rózgi?
„konkurencje te same ,jak w eliminacjach” – a nie takie same?
„wiązane obuwie sportowe bez poślizgu podeszwy” – albo strasznie urzędowo, albo bez sensu. Nie wiem.
„dzieci nie przychodzą do szkoły ,są zwolnione
- usprawiedliwione z lekcji” - naprawdę tak napisała
„przychodzą na umówione spotkanie na zbiórkę koło sali gimnast.” – a nie lepiej zrobić zbiórkę na spotkanie?
„powrót do szkoły o 12” – kiedy ten powrót?
„dzieci winny przynieść zgodę od rodziców na udział dziecka w zawodach” – po co ten archaizm? I którego dziecka?
„Jeśli to możliwe to prosimy rodziców zainteresowanych o doping i udział jako publiczność” – brak przecinka. A doping jest zakazany.
Poza tym, w całym tekście przecinki i kropki występują po spacji, natomiast myślniki mają na spacje wyraźne uczulenie. O, znalazł się też nieistniejący znak interpunkcyjny „!!!!!”. I słówko „trening,bez”. I ta kobieta uczy mojego brata…
|
|